FANDOM

Ash Ketchum
サトシ Satoshi
Ash XY
Artwork Asha z serii XY
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Brązowe
Kolor włosów Czarne
Miasto Pallet Town
Region Kanto
Krewni Nie wiadomo (ojciec), Delia Ketchum (matka), Nie wiadomo (dziadek; jedynie w japońskiej wersji)
Klasa Trener
Debiut w anime Pokémon, wybieram cię!
Angielski głos Veronica Taylor (4Kids)
Sarah Natochenny (TPCI)
Japoński głos Rica Matsumoto

Ash Ketchum (jap. Satoshi) - trener z regionu Kanto, główna postać animé Pokémon.

ŻyciorysEdytuj

Głównym celem Asha w życiu, jak w pierwszym odcinku , jest być największym na świecie Mistrzem Pokémon. Ash rozpoczął swoją podróż w wieku 10 w serdecznej i dobre intencji. Został zmuszony do zaakceptowania bezczelnego Pikachu od Profesora Oaka jako jego startera Pokémon, bo beztrosko zniszczył budzik przez sen i obudził się późno, aby uzyskać swojego pierwszego Pokémona. Był zdeterminowany, aby osiągnąć swój cel, jednak, kiedy zobaczył, że Pikachu był skłonny do kompromisu własnego bezpieczeństwa, aby utrzymać bezpieczne założył silną więź przyjaźni z Pikachu. To ustawiło jego kurs na przyszłość.

Ash fleeing spearow

Ash broni Pikachu przed Spearowami

Jednak od tego momentu, Ash jeszcze musi się wiele nauczyć o zostaniu Trainerem. Jego pierwszy złapany Pokémon , został złapany dzięki szczęściu szczęściu, bo nie wiedział absolutnie nic na temat walki i wahał się przyznać, gdy się mylił. Wiele z jego pierwszych odznak zostały mu tylko dane z wdzięczności za pomoc, a nie twierdząc rzeczywiste zwycięstwo w ​​bitwie.W jego pierwszych walkach pięć siłowni, tylko jego bitwa z Lt Surge miała rzeczywiste zwycięstwo.Kiedy Gary informuje że złapał około czterdziestu pięciu Pokémonów, to Ash miał dopiero siediem. Sprawy utrudniały mu dalej, gdyż z powodu braku doświadczenia, jego Charizard , jeden z jego najpotężniejszych Pokemonów, odmówił go słuchać, bo Ash musi wkońcu okazać się do potężnego typu Ognia. Z biegiem czasu, poświęcenie Asha do celu opłaciło. Po zdobyciu pierwszych ośmiu odznak udał się do konkurowania w Indigo League , awansował do piątej rundy - jeden dalej niż Gary, i zakończył swoje zmagania w 16. Po przezwyciężeniu jego klęski, nadal na poprawę swoich umiejętności, podejmowania nowych wyzwań oraz konkurować w bardziej trudniejszych Ligach Pokemon - triumfuje w Lidze Pomarańczowej i Battle Frontier .

Ash anime

Ash w I i II generacji.

Ash AG

Ash w III generacji.

Ash zmienił wiele w ciągu cyklu, szczególnie w odniesieniu do jego umiejętności w szkoleniu Pokémon , ale jego gorliwość, brawura i determinacja pozostały. Nigdy nie odejdzie od swojego celu, on pozostał wierny jego przyjaciół , jego rodzina, i jego zwolenników, ale przede wszystkim jego Pokémonów. Ash stał się wielkim Trenerem ucząc się znaleźć i wykorzystać wewnętrzną siłę każdego z jego Pokemona przez więzi z nimi. On również woli trenować Pokémony by były najlepsze, by bez zmuszania go do ewolucji , o czym świadczy jego leczenie Gligar w Pokonać swój strach. On jest szczęśliwy, kiedy jego Pokémon ewoluuje, ale pozwala im wybrać, czy chcą się rozwijać, a nie każe im na siłę.

AshAura

Ash używa Aury w drzewie początku

Później zwolnił kroku co pozwoliło mu skoncentrować się na indywidualnych cech każdego Pokémona. W Srebrnej Konferencji Ligi Johto, z wielką pokorą i dojrzałością, Ash ostatecznie wygrał bitwę przeciwko swoim starym rywalem, oznaczający wielki kamień milowy w swojej historii. Jego dojrzałość wzrosła również w swoich kontaktach z Pokémonami. Jest to widoczne, gdy Mankey ukradł jego kapelusz w Primeape idzie na banany , krzyczał i krzyczał na niego, nawet wspinał się na drzewa, aby dostać jego kapelusz, ale gdy Aipom zrobił to samo w Slaking Kong , stwierdził jedynie, że będzie czuć się dziwnie bez kapelusza. Kiedy Aipom ukradł czapkę ponownie Wszystkie oczy na Buneary jednak, gdy był pod jego własności, gonił ją w ten sam sposób, jak wcześniej. W większości odcinków anime, zwłaszcza tych, w czasie sagi Ligi Johto, Ash zaprzyjaźnia się z kimś, kto będzie miał wpływ na niego i spowoduje, aby starał sie się lepiej jako trener. Chociaż nie jest on zależny indywidualnie, on jest jeszcze młody i nie nauczył się w jaki sposób opierając się na swoich przyjaciół , szczególnie umiejętności Brocka. Honor "najlepszego przyjaciela" jest zazwyczaj zarezerwowany dla Pikachu.Ash dotąd podróżował z Brockiem, Misty, Traceyem, May, Maxem, Dawn, Iris i Cilanem. Aktualnymi towarzyszami Asha są Serena, Clemont i Bonnie.Rywalami Asha, byli Gary, Paul i Barry, oraz Trip, Bianca, Stephan i Virgil.

Ash DP

Ash w IV generacji

AshWallace

Ash na pucharze Wallace'a

Ash zdobył bliski związek z wielema legendarnymi pokemonami.Chociaż postrzegany jako normalnego człowieka, Ash ma pewne specjalne umiejętności, jak sam powiedział, że taką samą aurę jak Sir Aaron , legendarny bohater i teoretycznie jest w stanie manipulować go w taki sam sposób. Dlatego zrobił połączenie z Lucario Sir Aarona . Jednak, że nie otrzymał żadnego szkolenia w tym zakresie, decyduje się kontynuować swoją podróż Pokémon. On również został porównany do starożytnego strażnika Aury w Kamienny problem , który również miał partnera Pikachu . Później, w Pokémon Ranger i porwany Riolu. Część 1 i 2 , Ash wykorzystuje aurę ponownie by zlokalizować zagubionego Riolu i przeczytał myśli Riolu. Tym razem jednak, on tylko wykrywa aury, zamiast manipulowania.

Ash uczestniczył również w pokazach pokemon. Ma przepustkę na pokazy w regionie Sinnoh, jak również jeden na pokazy w regionie Hoenn był wymagany do oglądania jednego z posiadanych tam pokazów. Ash niesie pół złamanego Pokeballa i chodzi z nim wszędzie, a Gary ma drugą połowę, jako symbol ich ciągłego, ale teraz z dziećmi, rywalizacją; specjalna przynęta firmy Misty , która wysłała do niego jako dar, a połowę Wstążki otrzymał w konkursie przeciwko May zanim opuścił grupę, aby konkurować w Johto. Ash też brał udział w Pucharze Wallace'a na sugestię Wallace ale przegrał w trzeciej rundzie. Ash szybko uzyskać wszystkie Odznaki Sal Sinnoh. Podczas jego walk w Konwaliowej Konferencji , udało mu się awansować do Top 4, podczas której pokonał swojego długoletniego rywala Sinnoh- Paula. po raz pierwszy, mieli pokonać Tobiasa , stając nie tylko z silnym trenrem, Ale też z jego Darkraiem.Ash pokonał Darkraia, lecz Tobias ujawnił kolejną legendę - Latiosa, dzięki któremu Tobias wygrał bitwę z Ashem i ligę. Ash Choć stracił przegraną w bitwie z Tobiasem, on wydaje się być w porządku z utratą, jak on stał bliżej swojego Pokemona niż kiedykolwiek wcześniej. Ash, Dawn , i Brock następnie wyruszyli na swoich ścieżkach do naśladowania swoich marzeń, z Brock mówiąc że nie dołączy do Ash na jego następne podróże.

W Serii Best Wishes , Ash pojechał z Profesorem Oakiem i jego mamą na wycieczkę do regionu Unova. Po porażce w bitwie z Tripem i widząc siłę legendarnego Zekroma , Ash zainteresował się podróżą po Unova i poznaniem nowych Pokemonów, a także nowych przyjaciół. On jest teraz obecnie w podróży po Unova , pierwszy zabierający tylko jego Pikachu jak to zrobił w Hoenn.

Ash startował w Klubowych Bitwach w Emocje w Nimbasie! - Finał Klubowej Bitwy: Narodziny Bohatera!. Walczył przeciwko Burgundy i jej Stoutlandowi w pierwszej rundzie i wygrał z wykorzystaniem jego Palpitoada . Potem walczył w Georgią i jej Pawniardem w Cilan kontra Trip, Ash kontra Georgia!. Ash użył Snivy .Snivy pokonała Pawniarda, eliminując Georgię i wprowadzając Asha to trzeciej rundy. Następnie, w Finał Klubowej Bitwy: Narodziny Bohatera! , Ash walczył przeciwko Dino i jego Darumaką, jego Palpitoad został wybrany ponownie i łatwo wygrał. W ostatniej rundzie, Ash walczył przeciw Iris i jej Excadrillowi . Ash użył Pikachu , ale przegrał i został wicemistrzem w turnieju. Nie czuję się źle, ale był szczęśliwy, że jego towarzyszka osiągnęła pierwsze miejsce w Klubowych Bitwach.

Ash BW

Ash w V Generacji

OsiągnięciaEdytuj

Ash ma na swoim koncie wiele sukcesów w zawodach Pokémon:

  1. Top16 Ligi Indygo mieszcącej się w Kanto (8 odznak z Sal Pokémon),
  2. Puchar Ligi Pomarańczowej na Wyspach Pomarańczowych (4 odznaki z Sal Pokémon),
  3. Top8 Srebrnej Konferencji (8 odznak z Sal Pokémon)(Sale Pokémon mieszczą się w Johto, a liga w Kanto),
  4. Top8 Ligi Hoenn (8 odznak z Sal Pokémon),
  5. Pokonanie wszystkich 7 Battle Frontierów (propozycja zostania Frontier Brain, odrzucona),
  6. Top4 Ligi Sinnoh - Konwaliowej Konferencji (8 odznak z Sal Pokémon)
  7. Wiele zwycięstw w lokalnych zawodach Pokémonów (m.in. zawody Sumo Pokémon, 2x zawody Poké-Ring, zawody walk Pokémon na festiwalu Twinleaf).

OdznakiEdytuj

PokemonyEdytuj

W obiegu Edytuj

Ash Pikachu
Pikachu
Ash Froakie
Froakie
Ash Fletchling
Fletchling

U profesora OakaEdytuj

Pokemony Asha opening

Wszystkie Pokemony Asha w laboratorium Profesora Oaka przed BW116

Ash Bulbasaur
Bulbasaur
Ash Charizard
Charmander → Chermeleon → Charizard
Ash Kingler
Krabby → Kingler
Ash Muk
Muk
Ash Tauros
Taurosy
Ash Snorlax
Snorlax
Ash Heracross
Heracross
Ash Bayleef
Chikorita → Bayleef
Ash Quilava
Cyndaquil → Quilava
Ash Totodile
Totodile
Ash Noctowl
Noctowl
Ash Donphan
Jajko → phanphy → Donphan
Ash Swellow
Taillow → Swellow
Ash Sceptile
Treecko → Grovyle → Sceptile
Ash Corphish
Corphish
Ash Torkoal
Torkoal
Ash Glalie
Snorunt → Glalie
Ash Torterra
Turtwig → Grotle → Torterra
Ash Infernape
Chimchar → Monferno → Infernape
Ash Buizel
Buizel
Ash Gliscor
Gligar → Gliscor
Ash Gible
Gible
Ash Unfezant
Pidove → Tranquill → Unfezant
Ash Oshawott
Oshawott
Ash Pignite
Tepig → Pignite
Ash Snivy
Snivy
Ash Scraggy
Egg → Scraggy
Ash Leavanny
Sewaddle → Swadloon → Leavanny
Ash Palpitoad
Palpitoad
Ash Boldore
Roggenrola → Boldore
Ash Krookodile
Krokorok → Krookodile

Na treninguEdytuj

Ash Squirtle
Squirtle
Ash Primeape
Primeape

Wypuszczone Edytuj

Ash Butterfree
Caterpie → Metapod → Butterfree
Ash Pidgeot
Pidgeot
Ash Lapras
Lapras

Wymienione Edytuj

Ash Raticate
Raticate
Ash Aipom
Aipom

Oddane Edytuj

Casey Beedrill
Beedrill

Nieoficjalnie Edytuj

Sabrina Haunter
Haunter
Ash Larvitar
Jajko → Larvitar

TymczasoweEdytuj

Do zrobienia logo Bardzo prosimy o uzupełnienie tego działu. Każda pomoc potrzebna.
Pokémony Asha
W rotacji:
Ani025MS Pikachu 
Ani656MS Froakie 
Ani661MS Fletchling 
Ani701MS Hawlucha 
U Oaka:
001MS Bulbasaur 
006MS Charizard 
099MS Kingler 
089MS Muk 
128MS Tauros * 
143MS Snorlax 
214MS Heracross 
153MS Bayleef 
156MS Quilava 
158MS Totodile 
164sMS Noctowl ShinyBWStar
232MS Donphan 
277MS Swellow 
254MS Sceptile 
341MS Corphish 
324MS Torkoal 
362MS Glalie 
398MS Staraptor 
389MS Torterra 
392MS Infernape 
418MS Buizel 
472MS Gliscor 
443MS Gible 
521FMS Unfezant 
501MS Oshawott 
499MS Pignite 
495MS Snivy 
559MS Scraggy 
542MS Leavanny 
536MS Palpitoad 
525MS Boldore 
553MS Krookodile 
Na treningu:
007MS Squirtle 
057MS Primeape 
Wypuszczone:
012MS Butterfree 
018MS Pidgeot 
131MS Lapras 
Wymienione:
020MS Raticate 
190MS Aipom 
Podarowane:
015MS Beedrill 
Nie złapane:
093MS Haunter 
246MS Larvitar 
Tymczasowo:
078MS Rapidash 
137MS Porygon 
110MS Weezing 
052MS Meowth 
024MS Arbok 
163MS Hoothoot 
120MS Staryu 
054MS Psyduck 
119MS Seaking 
271MS Lombre 
106MS Hitmonlee 
026MS Raichu 
325MS Spoink 
458MS Mantyke 
546MS Cottonee 
393MS Piplup 
Bohaterowie Anime
Główni Antagoniści Rywale
Ash KetchumPikachuMisty
BrockTracey SketchitMay
MaxDawnIrisAxewCilan
JessieJamesMeowthButchCassidy
GiovanniNambaMatoriPierceDr. Zager
ArchieShellyMaxieTabithaJ
CyrusSaturnMarsJupiterCharon
GaryRitchieHarrisonDrewHarley
MorrisonTysonSolidadPaulZoey
NandoKennyBarryUrsulaConway
TripBiancaBurgundyStephanGeorgia
Drugoplanowi
DeliaNormanCarolineJohannaFlintLolaForrestRodzeństwo BrockaDaisyVioletLilyChiliCress
Todd SnapCaseyLizaSakuraMacyVincentReggieAngielyraKhouryTobiasLuke
Profesor OakProfesor IvyProfesor ElmProfesor BirchProfesor RowanProfesor Juniper
Siostra JoyOficer JennyDon GeorgeLanceCynthiaLookerProfesor CarolinaDr. FennelIngoEmmet
Charles GoodshowScottSzablon:SiVivian MeridianLilian MeridianMarianContestaMr. Sukizo
Liderzy SalElitarna CzwórkaFrontier Brain

Więcej z Fandomu

Losowa wiki