FANDOM

Cilan
デント Dento
Cilan anime artwork.png
Artwork z serii Best Wishes
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Zielone
Kolor włosów Zielone
Miasto Striaton City
Region Unova
Krewni Chili i Cress (bracia)
Klasa Lider Sali*
Znawca Pokémon
Lider Striaton Gym
Odznaka Potrójna Odznaka
Specjalizacja Typ trawiasty
Debiut w anime Trzech Liderów, potrójne problemy!
Angielski głos Jason Griffith
Japoński głos Mamoru Miyano

Cilan (jap.デント Dent) jest aktualnym towarzyszem Asha.

HistoriaEdytuj

Cilan anime.png

Cilan podczas walki w sali

Cilan zadebiutował w Trzech liderów, potrójne problemy!, gdzie spacerował sobie po swoim rodzinnym mieście Striaton. Był zaintrygowany, aby zobaczył Axewa i zauważył, że Iris i on wydawają się być idealnymi partnerami. Następnie zauważył, Pikachu i obejrzał go w podnieceniu, bo nigdy wcześniej go nie widział. Kiedy Ash wyjaśnił, że chce wyruszyć do Sali Striaton, Cilan szczęśliwie pokazał im drogę. Zaprowadził ich do kawiarni i posadził ich przy stole, mimo oczywistego zamieszania. Po wybuchu krzykiem Asha, Cilan ujawnił, że, wraz z braćmi, Chilim i Cressem, są liderami sali Striaton. Po pokazaniu ich Pokémonów Ashowi, on i jego bracia byli w szoku, kiedy usłyszeli, że chce walczyć z nimi wszystkimi, ale chętnie przyjęli jego ofertę. Cilan służył rolą sędziego do walk swoich braci i wreszcie stanął do walki z Ashem. Po długiej walce z Cilan, która trwała aż do Potęga snów!, Ash wygrywa i dostaje Odznakę Tria. Po bitwie, Cilan spotyka się z Ashem w Centrum Pokémon i błaga go, by opowiedział mu swoje tajemnice bitwy na przyszłość jako znawca. Po spędzeniu dnia z Ashem i Iris , Cilan postanowił towarzyszyć im w podróży Asha, służąc jako nawigację, a także kucharza, co ujawnił w Snivy, która nie chciała dać się złapać!.

W Domek dla Dwebble'a! grupa napotyka dzikiego Dwebble'a bez skorupy. Po kradzieży przez złodziejską grupę Dwebble, Cilan wysyła Pansage do ich śledzenia. Bez powodzenia, grupa zbliżyła się do Dwebble z empatią, ale przestraszony zaczął atakować ich pokemony. Kończy się uderzeniem skałą w Pansage, która spowodowała mu dużo szkód. Dwebble znów chciał odzyskać swoją skorupę, któremu ostatecznie nie powiodło się w walce 3 na 1. Cilan wymyślił plan, by zwabić Dwebble jedzeniem dla Pokémonów, żeby Dwebble mógł ich zaatakować. Plan odniósł sukces i Dwebble stał się częścią zespołu Cilana, a ten był szczęśliwy, że ma go w swoim składzie.

W Zemsta Znawczyni! Cilan ujawnił, że jest Znawcą klasy A, po tym, jak Ash znalazł innego znawcę w sklepie. Po zrobieniu zakupów, Cilan i Iris znaleźli Asha w innym miejscu nalęzącym do Znawcy klasy C, zwanym Burgundy . Burgundy natychmiast rozpoznała Cilana który stwierdził, że pokonał ją w bitwie w sali, trochę wcześniej od czasu spotkania z Ashem. Burgundy szukała całkowitej zemsty i wyzwała Cilana do bitwy, aby udowodnić, że jest lepszą znawczynia niż on, pod warunkiem, ż ejak wygra, Ash wypuści wszystkie jego pokemony. Cilan przyjął wyzwanie, a także wziął na siebię odpowiedzialność za to, co może się stać z Pokémonami Asha w wyniku bitwy, ku przerażeniu Asha. Jednak udało się Cilanowi pokonać Burgundy bez większych problemów, a ona postanowiła rozpocząć własną podróż. Grupa widząc odejście Burgundy, Cilan podszedł do niej i zaproponował kilka słów zachęty do jego nowego rywala, który wciąż poprzysiągł zemstę na nim i uciekł.

Ujawnił, że ma dość talentu do naukowego myślenia w Noc W Muzeum Miasta Nacrene! , jak również w UFO dla Elgyema kiedy, Ash i Iris byli świadkami lądowania UFO. To doprowadziło ich do domu Profesora Icarus, naukowca inżynierii Ufo, którego Cilan podziwia.

Cilan popisywał się niektórymi z jego umiejętności jako rybak w Pokonać strach z otwartymi oczami!, gdzie wyłowił Stunfiska z jeziora, który zapobiegał Asha i Oshawotta od pobrania wody, że ziołem uzdrowią swoje zatrute Pokémony, stosując przynętę, co sam przypominał. Choć Stunfisk zaczął walkę, gdy Cilan zmylił go przez kręcenie go w powietrzu jego wędką zanim uderzył go o ziemię.
Metro Connoisseur Cilan.png

Cilan z czapką konduktora

Ten pokonał i złapał go. Umiejętności te zostały wykorzystane ponownie w Znawca Wędkarstwa i rybny pojedynek!, kiedy udało mu się złowić Basculina podczas fałszywej konkurencji rybackiej prowadzonej przez trio Zespołu R.

W Emocje w Nimbasie!, Cilan zapisał się do udziału w Klubowych Bitwach w Mieście Nimbasa wraz z przyjaciółmi. Również połączyć się do kolejnej rywalizacji z Burgundy , która wciąż jest zdeterminowana, aby zyskać zemstę. Okazało się, że jego pierwszym przeciwnikiem będzie Trip, a ich walka rozpoczęła się w następnym odcinku. Wybrał Dwebblea, który walczył przeciwko Gurdurrowi Tripa. Inicjowanie, dzięki wszystkimi umiejętnościami Dwebble'a, Cilan był w stanie go pokonać i awansować do drugiej rundy konkursu, ku niechęci Burgundy. W Furia Klubowej Bitwy: Emolga kontra Sawk!, w drugiej rundzie, jego przeciwnikiem był Luke. Cilan wybrał Stunfiska do walki przeciwko Larveście Luk'ea i przegrał, więc Cilan odpadł z turnieju.

W Kryzys w Podziemiach! oraz Bitwa w podziemiach! Cilan ujawnił, że ma rozległą wiedzę o pociągach, a kiedyś spotkał Ingo Emmeta na konwencji kolejowej. Nawet ma czapkę konduktora podobną do czapki Ingo. Później, kiedy Zespół R ukradł wszystkie Pokemony w Centrum Pokémon, Cilan użył swojej wiedzy, aby stać się głównym atutem Emmeta i Ingo, by ratować skradzione Pokemony.

Cilan był w stanie spotkać się z bratem Chilim ponownie w odcinku W imię braterskiej miłości!. Chili powiedział mu, że przyszedł, aby wyświetlić przebieg studiów i natychmiast poprosił go o bitwę, którą Cilan zaakceptował. Był w stanie z łatwością pokonać Panseara Chiliego ze swoim Pansage'em co wywołało walkę pomiędzy Pokémonem Wysoką Temperaturą i jego trenerem. Później Cilan dowiedział się od Cressa, że Chili uciekł z siłowni, bo krytykował jego styl walki. Cilan zdecydował, że pomoże Chiliemu znaleźć własny styl bitwy. Gdy Cress powiedział, że Chili potrzebuje większego skupienia się na obronie, a nie koncentrowaniu się na atakach, Cilan odpowiedział, że byłoby lepiej dla niego, by nadal koncentrował się na jego atakach w założeniu "dobrym atakiem jest dobra obrona". Wierzył, że nauczenia Panseara Słonecznego Promienia byłoby dobrym sposobem, by Pansear bronił się przed wodnymi typami, i skutecznie nauczył go trawiastego ataku z pomocą Pansage'a.

W Cilan Wkracza do Akcji!, widząc, że Skyla nie wykonujje prawidłowo swojej pracy jako lider sali, postanowił walczyć z nią. Po obejrzeniu, że jej "Powietrzna Bitwa" jest tylko systemem waygranej przewagi typu, gdy powiedziała mu, że "wygrała", włożył swoje wysiłki po jego poprzednich doświadczeniach, w którym typy nie powiedziały o wyniku bitwy. Jednak, jak się przewiduje, że przegrał bitwę, pozostawił próbę dla Asha, żeby on jej przemówił do rozsątku, co udało mu się.

Cilan również udział w Kluboeksplozji i Pokemonowym Pucharze Świata Juniorów , jednak nie miał tyle sukcesów co jego towarzysze.

Podczas jego podróży, był zatrudniony przez Mr Hatterly wraz z Ricardem Nouveau, innego znawcę klasy A, w celu wyboru pierwszego Pokémona dla córki Mr. Hatterly'ego. Cilan i Ricard doszli do nieporozumienia z powodu obu o różnych punktów widzenia, a potem nastąpił pojedynek między znawcami. Jednak pokemon Ricarda sprawiał u Cilana strach, gdyż Purrloin, sprawia u Cilana strach. Ale jednak, Cilan przezwyciężył strach i pokonał Ricarda. Potem objawił Mr.Hatterly'emu, że znalazł już idealnego pokemona dla jego córki - Foongusa, z którym dziewczynka była zaprzyjaźniona i przekonał go, że to będzie najlepszy partner dla jego córki.

CharakterEdytuj

Cilan detective.png

Cilan jako dedektyw

Cilan jest Pokémonowym Znawcą klasy A, który widzi zgodność między Pokémonem a jego trenerem. Okazał się być dobrym kucharzem przygotowując posiłki dla grupy. Cilan również pomaga grupie w podróży poprzez wykorzystanie Mapy Miasta, podobnie jak Max, który miał PokéNav i Brock, który posiadał Pokégeara.

Jako znawca, potrafi czytać w osobowości ludzi i często znajduje najlepsze sposoby podejścia do nich. Jest cierpliwy i troskliwy wobec Asha i Iris, często oferuje im rady, kiedy nie wiedzą, co robić. Kiedy traci panowanie, szybko otrząsa się i wychodzi ze sposobem, by to nadrobić. Wydaje się być optymistą, patrząc na rzeczy pozytywne, a nie na klęski.

Wykazano, że boi się zjawisk paranormalnych, co uczyniło go sceptykiem, który woli znaleźć logiczne wyjaśnienia naukowe na wszystko. Jego miłość do nauki później podkreślono po zetknięciu się z możliwością obserwacji UFO, co prowadziło do spotkania jednego z mentorów, profesora Icarusa. Cilan również pokazał zamiłowanie do bycia detektywem i czasami gra detektywa. Ma nawet specjalny kapelusz, który nosi i szkło powiększające. Był w stanie wyciągnąć wnioski, by odnaleźć zaginione Audino w odcinku Dokąd poszedłeś, Audino?.

W odcinku Purrloin, słodziak czy oszust? okazało się, że Cilan ma strach przed Purrloinami. Twierdzi, że jeden z nich zrobił mu coś strasznego, lecz nie chce o tym rozmawiać i nie chce o tego pamiętać.

On, jak jego bracia, ma tendencję do mówienia o Pokémonach w stosunku do herbaty, a o elementach herbaty w stosunku do Pokémonów. W przypadku Cilana to liście i zioła. Wszyscy bracia mają tendencję do używania pozycji dłoni jak kamień, papier i nożyczki - Cilan podkreśla słowa palcami.

OsiągnięciaEdytuj

PokemonyEdytuj

Przy sobieEdytuj

Cilan Pansage.png
Pansage
Cilan Crustle.png
Dwebble → Crustle
Cilan Stunfisk.png
Stunfisk

NieoficjalneEdytuj

Cilan's Basculin
Basculin
W Znawca Wędkarstwa i rybny pojedynek!, Cilan, podczas fałszywej konkurencji połowów kierowanej przez Zespół R, złowił niebiesko-paskowanego Basculina i użył do walki z nim Pansage'a. Basculin walczył dobrze, ale szybko został pokonany przez Słoneczny Promień Pansage'a. Cilan szybko złapał go do Fishing Balla i podał go do jednego z kierujących połowy. Później Zespół R ukardł wszystkie złowione pokemony konkurentów i próbował uciec z nimi. Jednak samiczce Frillish udało się uratować i wypuścić z pokeballi wszystkie złowione Pokémony, w tym Basculina.

Znane ataki Basculina to Armatka Wodna, Gryzienie, and Wodny Ogon.

Debiut Znawca Wędkarstwa i rybny pojedynek!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki