FANDOM

Froakie Asha
サトシのケロマツ Satoshi's Keromatsu
Bag Poké Ball Sprite
Ash Froakie
Froakie
Debiut w odcinku Kalos, Where Dreams and Adventures Begin!
Złapany w odcinku Lumiose City Pursuit!
Miejsce złapania Lumiose City
Płeć Samiec
Zdolność nieznana
Teraźniejsza lokalizacja Z Ashem
Ani656MS
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Froakie Asha (jap. サトシのケロマツ Satoshi's Keromatsu ) - pierwszy pokemon Asha otrzymany w Kalos.

HistoriaEdytuj

Ash Froakie past

Poprzedni trenerzy Froakie'go

Ash Froakie hood

Froakie pod maską z pęcherzyków

Froakie pierwszy raz zobaczył Asha, kiedy ten spadł z Prism Tower. Kolejnie obserwował walkę Zespołu R z Ashem i Clemontem. Potem pomógł w walce z Zespołem R, ponieważ Ash i Clemont nie dawali rady. Użył swoich pęcherzyków do zneutralizowania ataku Wobbufetta Jessie, a potem Wodnego Pulsu, pokonując Trio. Ash następnie postanowił wziąć go do laboratorium Profesora Sycamore, gdzie był leczony i przywrócony do pełni zdrowia.

Ash and Froakie

Ash i Froakie

Później, Zespół R próbował użyć Mega Pierścienia na Garchompie w środku kabiny w laboratorium prof. Sycamore, co się udało, powodując szał u pokemona i awarię w laboratorium. Ash, wraz ze swoim Pikachu i nowo zaprzyjaźnionym Froakie, udał się do ratowania Garchompa. W celu zatrzymania Garchompa, przed zniszczeniem Prism Tower, Froakie użył swoich białych pecherzyków z jego pelerynki by obezładnić Garchompa, a Pikachu zniszczył urządzenie za pomocą Stalowego Ogona.

Opuszczając laboratorium Prof. Sycamore, Froakie rzucił kawałek pęcherzyków w twarz Asha, żeby zwrócić jego uwagę. Ten położył pokeball przed nim, zapraszając go do swojej drużyny. Froakie radośnie wciśnął przycisk na Pokeballu i został złapany.

W A Battle of Aerial Mobility! , Froakie został pokazany Profesorowi Oakowi, który był zafascynowany Bąbelkową Żabką. W większości podróży po Drodze 4, Froakie'go widziano poza jego Poké Ballem. Gdy dziki Fletchling zabrał dzikiemu Dedenne jagodę, Froakie wściekł się i zaatakował Fletchlinga. Ash zrozumiał, że Froakie chce tylko odzyskać własność Dedenne. W końcu Froakie'mu udaje się pokonać Fletchlinga, a Ash łapie pokonanego.

W XY006, Froakie pomógł wyszkolić Pikachu i Fletchlinga na rewanż przeciwko Violi. Użył białych pęcherzyków (Eng. Frubble) by ograć Pikachu i Fletchlinga. W XY009, był używany przez Ash, podczas gdy on, Serena, Clemont i Bonnie weszli do sali Lumiose City w celu zmierzernia się z Citroidem. Użył Frubble'i by ubezwładnić Magnemite'a i Magnetona Clemonta, które zostały używane do pilnowania siłowni przez Citroida. W xy013 przegrał z Sylveon Penelopy. W xy017 przegrał z frogadierem sanpeia jednak gdy chciał uratować pikachu i frogadiera nauczył się podwójnej drużyny i mu sie to udało.

Osobowość i cechyEdytuj

Froakie jest upartym Pokémonem, pokazuje to fakt, że miał kilka innych trenerów i nie chciał ich słuchać, albo zmuszał ich do powrotu do profesora Sycamore lub ich zaniechania oraz uciekaniu samemu do Prof. Sycamore. Jest również bardzo podobny w osobowości do Asha, ponieważ nie boi się ryzykować na niebezpieczeństwo, niezależnie od jego własnego bezpieczeństwa i nie wycofa się z walki. Jest jasne, że uznaje te cechy w Ashu, więc dlatego w końcu był w stanie zaakceptować wzięcie pod skrzydła Asha. Ma też poczucie honoru, jak wykazano, gdy zaatakował Fletchlinga tylko dlatego, że Bonnie rzyknęła. Froakie zarumienia się, gdy ktoś go chwali, jak pokazano, gdy został pochwalony przez Bonnie w A Battle of Aerial Mobility! oraz Fennekin w XY011.

Znane atakiEdytuj

Ash Froakie Bubble
Używając Bąbelków
Atak Pierwsze użycie
Wodny Puls Kalos, Where Dreams and Adventures Begin!
Bąbelki A Battle of Aerial Mobility!
Podwójny Zespół
oznacza ostatnio używane ataki chyba, że wszystkie pasują do tego kryterium.

Ruchy improwizowaneEdytuj

Ash Froakie Frubble

Froakie Używając Frubble'i

  • Frubble (jap. ケロムース Keromousse)- fizyczna charakterystyka Froakie. Wykorzystuje swoją pelerynkę, wyciągając garści pęcherzyków i rzucając je na swoich przeciwników podobnie jak rzeczywistym atakiem. Służy zazwyczaj do opanowania przeciwnika pozwalając Froakie atakować, gdy jest rozproszony. Jednakże, można także stosować ich jako rodzaj kleju. Froakie może również użyć Frubble'i do stworzenia własnej kopii.

CiekawostkiEdytuj

  • Froakie jest pierwszym starterem złapanym przez Asha, który został złapany jako pierwszy podczas podróży po regionie.
    • Froakie jest również pierwszym złapanym pokemonem Asha w regionie, który nie jest typu latającego (Z wyjątkiem Heracrossa)
  • Froakie to pierwszy Pokémon Asha, który był w posiadaniu więcej niż jednego trenera przed Ashem.
  • Tak jak Sceptile Asha, który jest jedynym starterem Asha z Hoenn, Froakie jest jedynym starterem Asha w Kalos.
Pokémony Asha
W rotacji:
Ani025MS Pikachu 
Ani656MS Froakie 
Ani661MS Fletchling 
Ani701MS Hawlucha 
U Oaka:
001MS Bulbasaur 
006MS Charizard 
099MS Kingler 
089MS Muk 
128MS Tauros * 
143MS Snorlax 
214MS Heracross 
153MS Bayleef 
156MS Quilava 
158MS Totodile 
164sMS Noctowl ShinyBWStar
232MS Donphan 
277MS Swellow 
254MS Sceptile 
341MS Corphish 
324MS Torkoal 
362MS Glalie 
398MS Staraptor 
389MS Torterra 
392MS Infernape 
418MS Buizel 
472MS Gliscor 
443MS Gible 
521FMS Unfezant 
501MS Oshawott 
499MS Pignite 
495MS Snivy 
559MS Scraggy 
542MS Leavanny 
536MS Palpitoad 
525MS Boldore 
553MS Krookodile 
Na treningu:
007MS Squirtle 
057MS Primeape 
Wypuszczone:
012MS Butterfree 
018MS Pidgeot 
131MS Lapras 
Wymienione:
020MS Raticate 
190MS Aipom 
Podarowane:
015MS Beedrill 
Nie złapane:
093MS Haunter 
246MS Larvitar 
Tymczasowo:
078MS Rapidash 
137MS Porygon 
110MS Weezing 
052MS Meowth 
024MS Arbok 
163MS Hoothoot 
120MS Staryu 
054MS Psyduck 
119MS Seaking 
271MS Lombre 
106MS Hitmonlee 
026MS Raichu 
325MS Spoink 
458MS Mantyke 
546MS Cottonee 
393MS Piplup