FANDOM

Froakie Asha
サトシのケロマツ Satoshi's Keromatsu
Poké Ball
Ash Froakie.png
Froakie
Debiut w odcinku Kalos, Where Dreams and Adventures Begin!
Złapany w odcinku Lumiose City Pursuit!
Miejsce złapania Lumiose City
Płeć Samiec
Zdolność nieznana
Teraźniejsza lokalizacja Z Ashem
Froakie
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Froakie Asha (jap. サトシのケロマツ Satoshi's Keromatsu ) - pierwszy pokemon Asha otrzymany w Kalos.

HistoriaEdytuj

Ash Froakie past.png

Poprzedni trenerzy Froakie'go

Ash Froakie hood.png

Froakie pod maską z pęcherzyków

Froakie pierwszy raz zobaczył Asha, kiedy ten spadł z Prism Tower. Kolejnie obserwował walkę Zespołu R z Ashem i Clemontem. Potem pomógł w walce z Zespołem R, ponieważ Ash i Clemont nie dawali rady. Użył swoich pęcherzyków do zneutralizowania ataku Wobbufetta Jessie, a potem Wodnego Pulsu, pokonując Trio. Ash następnie postanowił wziąć go do laboratorium Profesora Sycamore, gdzie był leczony i przywrócony do pełni zdrowia.

Ash and Froakie.png

Ash i Froakie

Później, Zespół R próbował użyć Mega Pierścienia na Garchompie w środku kabiny w laboratorium prof. Sycamore, co się udało, powodując szał u pokemona i awarię w laboratorium. Ash, wraz ze swoim Pikachu i nowo zaprzyjaźnionym Froakie, udał się do ratowania Garchompa. W celu zatrzymania Garchompa, przed zniszczeniem Prism Tower, Froakie użył swoich białych pecherzyków z jego pelerynki by obezładnić Garchompa, a Pikachu zniszczył urządzenie za pomocą Stalowego Ogona.

Opuszczając laboratorium Prof. Sycamore, Froakie rzucił kawałek pęcherzyków w twarz Asha, żeby zwrócić jego uwagę. Ten położył pokeball przed nim, zapraszając go do swojej drużyny. Froakie radośnie wciśnął przycisk na Pokeballu i został złapany.

W A Battle of Aerial Mobility! , Froakie został pokazany Profesorowi Oakowi, który był zafascynowany Bąbelkową Żabką. W większości podróży po Drodze 4, Froakie'go widziano poza jego Poké Ballem. Gdy dziki Fletchling zabrał dzikiemu Dedenne jagodę, Froakie wściekł się i zaatakował Fletchlinga. Ash zrozumiał, że Froakie chce tylko odzyskać własność Dedenne. W końcu Froakie'mu udaje się pokonać Fletchlinga, a Ash łapie pokonanego.

W XY006, Froakie pomógł wyszkolić Pikachu i Fletchlinga na rewanż przeciwko Violi. Użył białych pęcherzyków (Eng. Frubble) by ograć Pikachu i Fletchlinga. W XY009, był używany przez Ash, podczas gdy on, Serena, Clemont i Bonnie weszli do sali Lumiose City w celu zmierzernia się z Citroidem. Użył Frubble'i by ubezwładnić Magnemite'a i Magnetona Clemonta, które zostały używane do pilnowania siłowni przez Citroida. W xy013 przegrał z Sylveon Penelopy. W xy017 przegrał z frogadierem sanpeia jednak gdy chciał uratować pikachu i frogadiera nauczył się podwójnej drużyny i mu sie to udało.

Osobowość i cechyEdytuj

Froakie jest upartym Pokémonem, pokazuje to fakt, że miał kilka innych trenerów i nie chciał ich słuchać, albo zmuszał ich do powrotu do profesora Sycamore lub ich zaniechania oraz uciekaniu samemu do Prof. Sycamore. Jest również bardzo podobny w osobowości do Asha, ponieważ nie boi się ryzykować na niebezpieczeństwo, niezależnie od jego własnego bezpieczeństwa i nie wycofa się z walki. Jest jasne, że uznaje te cechy w Ashu, więc dlatego w końcu był w stanie zaakceptować wzięcie pod skrzydła Asha. Ma też poczucie honoru, jak wykazano, gdy zaatakował Fletchlinga tylko dlatego, że Bonnie rzyknęła. Froakie zarumienia się, gdy ktoś go chwali, jak pokazano, gdy został pochwalony przez Bonnie w A Battle of Aerial Mobility! oraz Fennekin w XY011.

Znane atakiEdytuj

Ash Froakie Water Pulse 1.png
Używając Wodnego Pulsu
Atak Pierwsze użycie
Wodny Puls Kalos, Where Dreams and Adventures Begin!
Bąbelki A Battle of Aerial Mobility!
Podwójny Zespół
oznacza ostatnio używane ataki chyba, że wszystkie pasują do tego kryterium.

Ruchy improwizowaneEdytuj

Ash Froakie Frubble.png

Froakie Używając Frubble'i

  • Frubble (jap. ケロムース Keromousse)- fizyczna charakterystyka Froakie. Wykorzystuje swoją pelerynkę, wyciągając garści pęcherzyków i rzucając je na swoich przeciwników podobnie jak rzeczywistym atakiem. Służy zazwyczaj do opanowania przeciwnika pozwalając Froakie atakować, gdy jest rozproszony. Jednakże, można także stosować ich jako rodzaj kleju. Froakie może również użyć Frubble'i do stworzenia własnej kopii.

CiekawostkiEdytuj

  • Froakie jest pierwszym starterem złapanym przez Asha, który został złapany jako pierwszy podczas podróży po regionie.
    • Froakie jest również pierwszym złapanym pokemonem Asha w regionie, który nie jest typu latającego (Z wyjątkiem Heracrossa)
  • Froakie to pierwszy Pokémon Asha, który był w posiadaniu więcej niż jednego trenera przed Ashem.
  • Tak jak Sceptile Asha, który jest jedynym starterem Asha z Hoenn, Froakie jest jedynym starterem Asha w Kalos.
Pokémony Asha
W rotacji:
025 Pikachu 
656 Froakie 
661 Fletchling 
701 Hawlucha 
U Oaka:
001 Bulbasaur 
006 Charizard 
099 Kingler 
089 Muk 
128 Tauros * 
143 Snorlax 
214 Heracross 
153 Bayleef 
156 Quilava 
158 Totodile 
164s Noctowl ShinyBWStar.png
232 Donphan 
277 Swellow 
254 Sceptile 
341 Corphish 
324 Torkoal 
362 Glalie 
398 Staraptor 
389 Torterra 
392 Infernape 
418 Buizel 
472 Gliscor 
443 Gible 
521F Unfezant 
501 Oshawott 
499 Pignite 
495 Snivy 
559 Scraggy 
542 Leavanny 
536 Palpitoad 
525 Boldore 
553 Krookodile 
Na treningu:
007 Squirtle 
057 Primeape 
Wypuszczone:
012 Butterfree 
018 Pidgeot 
131 Lapras 
Wymienione:
020 Raticate 
190 Aipom 
Podarowane:
015 Beedrill 
Nie złapane:
093 Haunter 
246 Larvitar 
Tymczasowo:
078 Rapidash 
137 Porygon 
110 Weezing 
052 Meowth 
024 Arbok 
163 Hoothoot 
120 Staryu 
054 Psyduck 
119 Seaking 
271 Lombre 
106 Hitmonlee 
026 Raichu 
325 Spoink 
458 Mantyke 
546 Cottonee 
393 Piplup 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki