Wikia

Pikapedia Wiki

Pikachu Asha

Komentarze0
125stron na
tej wiki
Pikachu Asha
サトシのピカチュウ Satoshi's Pikachu
Poké Ball
Ash Pikachu.png
Pikachu
Debiut w odcinku Pokémon, wybieram cię!
Miejsce złapania Labolatorium Profesora Oaka
Płeć Samiec
Zdolność Statyczność
Teraźniejsza lokalizacja Z Ashem
Pikachu
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Pikachu - starter Asha Ketchuma.

HistoriaEdytuj

Ash Pikachu debut.png

Pierwsza chwila Asha i Pikachu

Kanto i JohtoEdytuj

W pierwszym odcinku anime Pokémon, Pokémon, wybieram cię!, Ash obudził się późno w dniu, kiedy miał iść do laboratorium profesora Oaka, aby uzyskać swojego pierwszego Pokémona. Gdy przybył do laboratorium, trzy starterowe Pokémony, Bulbasaur , Charmander i Squirtle, zostały już wybrane przez innych trenerów, którzy przybyli wcześniej. Widząc, że Ash był rozczarowany, Profesor Oak dał mu Pikachu, któremu w pierwszej chwili nie zależało na swoim nowym trenerze. Ciągle pażył go prądem, nikogo innego tylko jego. Nie chciał iść do swojego pokeballa, a gdy Ashowi nie udało się złapać Pidgeya, śmiał się z niego. Jednak pod koniec odcinka, Ash zdobył zaufanie Pikachu, chroniąc go od ataku stada Spearow. Po uratowaniu startera, Ash pobiegł z nim do Centrum Pokemon. Pikachu i Ash szybko stali się nierozłączni. W Pożegnanie Pikachu, Ash dał Pikachu zgodę na pozostanie w lesie wypełnionym Pikachu, ale Pikachu postanowił iść z Ashem.

W ogóle, Pikachu jako gatunek nie jest szczególnie silny, ale Pikachu Asha jest anomalią, pokonując przeciwników wiele razy. W Spotkanie w Marmorii pokonał Onixa Brocka dzięki elektrycznemu atakowi, który włączył system zraszania, powodując zalanie woda Onixa, która jest jego słabością. W Elektrowstrząs, ostateczna rogrywka, Pikachu walczył z Raichu Lt. Surge'a i przegrał. Podczas pobytu w szpitalu, nie chciał ewoluować w Raichu, gdyż miał taką możliwość przez dotknięcie Kamienia Gromu. Jednak w bitwie rewanżowej, Pikachu pokonuje Raichu, używając swojej zwinności. Ta sama sytuacja miała miejsce w Pikachu i goliat!, gdzie Pikachu potwierdził swoją decyzję, aby nie ewoluować. W Ostry dyżur Pokémon, Meowth zauważył, że moc Pikachu "znacznie przekracza jego poziom ewolucyjny". Pikachu Asha pokonał również bardzo silne Pokémony, które inne Pokémon Asha nie były w stanie ich pokonać, takie jak Dragonite i Metagross. Pomógł Ashowi wygrać niezliczone bitwy oraz walki w salach i w lidze.

Ash DP 2.png

Artwork Asha i Pikachu z serii Diament i Perła

Jednak w czasach, Pikachu staje się słabszy, zwłaszcza w walkach w salach, gdzie został z łatwością pokonany przez swojego przeciwnika, na przykład, został obezwładniony bardzo łatwo przez Raichu Lt. Surge'a , Kadabrę Sabriny , Magmara Blaine'a , Scythera Bugsy'ego , Miltanka Whitney , Poliwratha Chucka , Rampardosa Roarka , Drifblima Fantiny i Panpoura Cressa . Przegrał także w walce przeciwko Pelipperowi Winony i Vigorothowi Normana , oraz przeciwko Floatzelowi Wake'a . Co więcej, został pokonany dwa razy przez Servine'a trenera, który właśnie rozpoczął swoją podróż.

Od pierwszego spotkania Asha z Team Rocket w Ostry dyżur Pokémon, Pikachu został tropiony przez trio Zespołu R. W całej serii, jest celownikiem Jessie, Jamesa i Meowtha, którego chcą porwać i dać szefowi. Aby to zrobić, budowali różne machin pomagające złapać Pikachu. Choć próbowali i nadal próbują setki razy, zostają pokonani z pomocą Asha, jego przyjaciół, innych trenerów, i Oficer Jenny.

HoennEdytuj

Ash Pikachu Poke Ball.png

Poke Ball Pikachu

Pikachu stał się drugim Pokémonem, który pokonał legendarnego Pokémona, zaraz po Charizardzie , pokonując Regice Brandona w Strefa finałowa , dzięki czemu, Ash zdobywa swój ostatni symbol.

Pikachu jest jedynym z Pokémonów Asha, który mu towarzyszył w regionach Hoenn i Unova, w Sinnohteż miał sam towarzyszyć, ale odkryto, że Aipom weszła za nimi na statek. Aż do złapania Pachirisu przez Dawn, Pikachu był jedynym pokemonem elektrycznym należącym do głównego bohatera.

Nawet przy jego wysokim poziomie energii elektrycznej, Pikachu nie przestał uczyć się nowych ataków. Dowiedziawszy się, że Roxanne, liderka sali Rustboro walczy typem kamiennym, Ash rozpoczął uczyć Pikachu Stalowego Ogona w Wszystko piękne i cudowne!. Po twardym treningu, Pikachu w końcu nauczył się stalowego ataku do perfekcji w Kto wygra z Nosepassem, gdzie został użyty by pokonać Nosepassa Roxanne i zarobić dla Asha pierwszą odznakę w Hoenn. Poza tym, że ma przewagę typów nad kamiennym, Stalowy Ogon pozwolił Pikachu pokonać wielu potężnych przeciwników. W Jajeczna przygoda May, podczas bitwy z Zespołem R, Ash kazał Pikachu użyć Szybkiego Ataku . Ku zaskoczeniu Asha i jego przyjaciół, Szybki atak przekształcił się w Elektro Akcję, która z wielką siłą wystrzeliła Zespół R w powietrze. Do Taniec z Ducklettami! , ten atak był uznawany za najnowszy atak Pikachu. Również w tym samym odcinku, Pikachu nauczył się Elektro Kuli podczas walki z irytującymi Ducklettami. Pikachu użył też swojej zdolności (Statyczność) kilka razy w anime.

W Hoenn, Pikachu nauczył się surfować. Dowiedział się również, jak atakować pięściami w Mistrz boksu Pokémon . W Sinnoh, Ash użył go podczas Turnieju Pokémon Ping Ponga.

SinnohEdytuj

W Sinnoh pokonał Onixa Roarka w rewanżu w sali Oreburgh. Pikachu walczył ponownie w sali Pastorii, gdzie walczył z Gyaradosem Wake'a i pokonał go dzięki uderzeniu Elektro Akcją w jego twarz. On również walczył z Floatzelem Wake'a po powróceniu Buizela, by odzyskał siły. W Z tarczą czy na tarczy?, Pikachu przegrał z Drifblimem Fantiny.

Ash Pikachu Static.png

Aktywując Statyczność

Kolejnym istotną bitwą Pikachu po Fantinie, była bitwa z Paulem w Ewolucja strategii! . Najpierw walczył z Magmortarem, ale został powrócony po oberwaniu zdolnością Magmortara - Płonącym Ciałem. Później udał się do walki z potężnym Ursaringiem Paula i sparaliżował go Statycznością . Ursraring też aktywował swoją zdolność i z wielką siłą zmiótł Pikachu z pola bitwy i wrzucił go do jęziora, wyauotując go z bitwy. Ta porażka oznacza, że Ash miał do pokonania pięć pokemonów Paula używając tylko Chimchara.

Później, w Flint wkracza do akcji!, Pikachu walczył z Infernape Flinta, ale po długiej walce został pokonany.

W Ósmy Cud Sinnoh!, Pikachu walczył przeciwko Electivire'owi Volknera i wygrał, co dało mu pierwsze zwycięstwo nad Pokémonem linii ewolucyjnej Electabuzza. Został jednak pokonany przez Luxraya Volknera.

Ash Pikachu contest.png

Pikachu na pokazach

W Konwaliowej Konferencji , Ash użył Pikachu w jego walce z Paulem w Rozpracować przeciwnika!. Był użyty do walki z Agronem Paula, gdzie został przez niego osłabiony i ostatecznie wymieniony na Infernape'a. Pikachu był również używany w kontynuacji walki Asha z Paulem w Prawdziwa Rywalizacja!. Walczył z Frosslassem i na początku miał sporo problemów. Jednak na koniec pokonał Frosslassa potężną Elektro Akcją. To dało Pikachu swoje pierwsze zwycięstwo przeciwko jednemu z Pokémonów Paula i dał Ashowi inicjatywę w walce. W Odwilż między rywalami , walczył z Electivire Paula i miał problemy, z powodu aktywacji zdolności Silnika Napędowego Electavire'a i został pokonany przez Łamacz Murów. W Półfinałowa przeszkoda!, Pikachu był ostatnim Pokémonem wybranym przez Ash do walki z Tobiasem w półfinale. Pomimo stracenia pięć z jego Pokémonów przez Asha, Pikachu starał się pokonać Latiosa Tobiasa i prawie żaden z ataków nie był bardzo efektwny. Po długiej bitwie, Pikachu i Latios remisują, ale Tobias miał jeszcze 4 pokemony, więc wygrał bitwę.

UnovaEdytuj

Ash postanowił po prostu pojechać z Pikachu do Unova, tak jak to zrobił w Hoenn . W W cieniu Zekroma!, Pikachu miał spotkanie z Zekromem , który nieświadomy przez Asha, spowodował, że Pikachu stracił możliwość korzystania z elektrycznych ruchów. Ash w końcu zauważył to, gdy Pikachu walczył ze Snivy Tripa. W Nadchodzą Iris i Axew!,odzyskał zdolność do wykorzystywania ataków typu elektrycznego i był używany w walce, która zakończyła się zdobyciem Pidove. W Trzech Liderów, potrójne problemy!, Ash użył Pikachu w jego walce w sali Striaton, gdzie walczył z Panpourem Cressa. Choć starał się, Pikachu nie był tak szybki jak Panpour i został pokonany. W Starcie rywali w Klubie Bitew!, walczył z Tranquillem Tripa, który już pokonał Oshawotta i Tepiga Asha. Pikachu dostał wiele obrażeń przez Powietrzny As, ale pokazał Tripowi siłę swoich ataków elektrycznych, pokonując Tranquilla, dzięki Elektro Akcji. Następnie walczył ze Servine Tripa, gdzie ukazało się, że starter Tripa eowluował. Jednak, mimo że nie jest ubezwłasnowolniona, został po raz kolejny pokonany. W Minccino-Czyścioszek!, Ash użył Pikachu w walce z Biancą i jej Pignite'm . Mimo, że miał pewne problemy na początku, Pikachu był w stanie pokonać Pignite'a potężną Elektro Akcją.

Ash and his Pikachu.png

Ash i Pikachu

W Taniec z Ducklettami!, trio Ducklettów ukradło kapelusz Asha i okulary Sandile'a. Jeden z Ducklettów puścił parasol na Pikachu, by nie mógł on używać Pioruna. Pikachu nie był z tego powodu w stanie uwolnić energii. Podczas gdy Sandile walczył z trzema Ducklett, Pikachu dołączył do bitwy, jak również i po zrobieniu bezpośrednie trafienie z Ducklett, Pikachu zaczął wupuszczać energię i utworzył Elektro Kulę i wysłał Duckletty w powietrze. Później walczył przeciwko Sandile'owi w okularach. Choć Sandile przekształcił się w Krokoroka, Pikachu użył Elektro Kuli i wysłał Krokoroka w powietrze.

Ash użył Pikachu w swojej trzeciej walce z Burghiem w sali Castelii w Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!. Pikachu walczył przeciwko Leavanny Burgha i po twardej walce, Pikachu pokonał Leavanny kombinacją Elektro Kuli i Stalowego Ogona.

W Zorua w filmie: «Legenda Pokemonowego Rycerza» Pikachu odegrał rolę w filmie jako asystent Asha. Walczył z Axewem Iris w celu uzyskania siły, by pokonać złoczyńcę i jego asystenta. Udało mu się pokonać Axewa z kombinacją Pioruna i Elektro Kuli. Później pokonał złoczyńcę i uratował księżniczkę.

Ash użył Pikachu w ostatniej rundzie w Klubowych Bitwach w Finał Klubowej Bitwy: Narodziny Bohatera! z Iris. Pikachu walczył przeciwko Excadrillowi. Pikachu walczył bardzo ciężko z Excadrillem, ponieważ elektryczne ruchy nie miały na niego wpływu. Pikachu jednak walcyzł zaskakująco dobrze. Niestety, Pikachu padł pierwszy, a Iris wygrała turniej.

W Spektakl w sali Nimbasy!, gdy Ash nie mógł wybrać, jakiego pokemona wybrać, gdyż Snivy i Palpitoad zostali pokonani, Pikachu miał już dość i uderzył go. Ash następnie zdecydował się, że użyje Pikachu w jego bitwie przeicko Elesie. Pikschu walczył z jej potężną Emolgą, która choć broniła się Przyciąganiem , Pikachu pokonał ją jednym Szybkim Atakiem. Później, Pikachu walczył z Tynamo Elesy, który znał tylko Akcję, ale nadal był bardzo silny. Jednak Pikachu był w stanie pokonać Tynamo dzięki potężnemu Stalowemu Ogonowi, wygrywając Ashowi odznakę.

W Zatrzymać Gniew Legend! (Część 1), Pikachu współpracował ze Stunfiskiem Cilana w celu walki z Tornadus i Thundurusem. Stunfisk wykorzystał swoją niesamowitą zdolność skakania, tak aby Pikachu mógł rozpocząć atak Piorunem - Elektrycznym Szokiem łącznie w dwoje legendarnych pokemonów. Jednak Pikachu został strącony z grzbietu Stunfiska i jego partner zostaje uderzony potężnym Młotoramieniem . Później w Zatrzymać Gniew Legend! (Część 2), Pikachu pomógł uratować Trio Kami z rąk Zespołu R. Użył Pioruna na helikopterze Dr. Zagera, a potem wraz z innymi pokemonami uratowali Trio Kami.

W Niezwykła Bitwa w Przestworzach!, Ash użył Pikachu przeciwko Unfezantowi Skyli, gdyż Tranquill został odwołany. Po wielu elektrycznych atakach, Pikachu był w końcu w stanie przechwycić Unfezanta i go zaatakować. Pikachu następnie dobił go Elektro Kulą i pokonał Unfezanta. Pikachu przebywał w walce aż do walki z ostatnim Pokémonem Skyli - Swanną . Elektryczne ataki Pikachu były blokowane przez Pierścień Wodny Swanny. Pikachu był w stanie przeskoczyć nad Swanną i zaatakować ją Szybkim Atakiem. Ostatecznie Swanna trafiła Pikachu potężnym Huraganem i brutalnym Dzielnym Ptakiem, po czym Pikachu został pokonany.

W Koncertowe Starcie w Virbank! (Część 2), Ash wybrał Pikachu, jako jego ostatecznego Pokémona w jego walce z Roxie i jej najsilniejszemu Pokemonowi, Garbodorowi. Wykorzystując ze swoich wysuwanych ramion, Garbodor próbował użyć Podwójnego Plasnięcia na Pikachu, ale elektryczna myszka była zbyt szybka dla "śmieciaka" i uniki Pikachu spowodowały żę ramiona Garbodora przypadkowo się ze sobą związały, co umożliwiło Pikachu, zaatakować go Szybkim Atakiem. Garbodor próbował użyć jego związanych ramion jak bat, ale Pikachu był w stanie łatwo ograć je za każdym razem i uderzyć z powrotem Piorunem. Gdy Pikachu próbował użyć Stalowego Ogona, Garbodor obrócił swe ramiona w górę, odpierając Pikachu i uwalniając ramiona. Po kilku nietrafionych atakach Błotostrzałem, Garbodor obronił się przed Pikachu, obrócił go mocno i uderzył kilkakrotnie Podwójnym Plaśnięciem podczas upadku. Po tym, Garbodor wystrzelił kolejny Błoto Strzał, tym razem uderzył, a także zatruł Pikachu. Ash był już zniechęcony, ale dzięki zachęcających słów Iris i Cilana, on i Pikachu postanowił walczyć dalej, pomimo trucizny. Do szczęścia Asha, kontakt fizyczny Garbodora z Pikachu, spowodował możliwość do aktywacji Statyczności Pikachy i sparaliżował Garbodora. Pomimo wciąż był w stanie wytrzymać uderzenie Pioruna, Pokémon Śmieć nie był w stanie przyjąć uderzenia z Elektro Kuli i został znokautowany i Ash zwyciężył. Dodatkowo zdobył swoją ósmą i ostatnią Odznakę z Unovy, Odznakę Toksyn, umożliwiając mu wystartowanie w Lidze Unovy. Po bitwie, Roxie przyznała się do porażk, i dała Pikachu Pecha Jagodę, by wyleczyć go z zatrucia.

BW093.png

Pikachu walczy z Quilavą

W Żegnaj, Pucharze Juniorów - Witaj Przygodo!, Pikachu walczył z Quilavą Dawn w przyjaznej walce przed opuszczeniem Unovy i wyruszeniem do Johto przez Dawn. Został zaatakowany przez Prędkość, ale zaatakował Szybkim Atakiem, i udało mu się odbić Krąg Ognia Quilavy. Pikachu próbował zaatakować zarówno Elektro Kulą jak i Stalowym Ogonem, z których oba były zatrzymywane przez Miotacz Płomieni jego przeciwnika. Po ich zderzeniu Szybkiego Ataku i Kręgu Ognia, Cynthia przerwała mecz.

W Meloetta I Zatopiona Świątynia!, Ash z Pikachu walczą z Giovannim by starać się chronić Meloettę, ale został pokonany przez Giovanni'ego i swojego Persiana, po czym wiął Meloettę, Asha i Pikachu to zatopionej świątyni. W następnym odcinku, Pikachu udało się wydostać z pola siłowego Zespołu R, uderzając go kilkakrotnie Stalowym Ogonem, uwalniając zarówno Asha i siebie. Podjęli próbę dotarcia do Meloetty, ale zostali zaatakowani przez Woobata Jessie i Yamaska Jamesa. Później, w czasie walki z kontrolowanym umysł Trio Kami w formie Therian, jak Thundurus wymierzył Grzmot na Dragonite'a, Iris nie natrafiła na sposób zabezpieczający jego Pokémona, więc Pikachu wyskoczył, wchłaniając ogromny wybuch energii elektrycznej w siebie. To dało Pikachu ogromny zastrzyk mocy, co widać później, gdy Ash kazał Pikachu użyć Elektro Kuli na Zespole R. Doładowanie ataku wzrósło do niezwykle masywnej proporcji, zadając znaczne obrażenia na otchłaniczne ruiny, uwalniając Meloettę. Jednak wybuch spowodował również, że Giovanni spojrzał w lustro, powodując jego zaborcze uprawnienia do przejęcia i zaburzenie jego umysłu, wysyłając Trio Kami na bezmyślny szał w próbie zniszczenia Unova, zamiast go pokonać. Posiadanie został uszkodzone podczas złamania zaklęcia przez Jessie, Jamesa i Meowtha. Jak Giovanni zdał sobie sprawę, że byłoby to niemożliwe do kontrolowania legendarnych Pokémonów bez Meloetty, nakazał z powrotem udać się do Kanto. Nawet wtedy, gdy na pokładzie śmigłowca Zespół R, Jessie i James nie mógł powstrzymać się podziwiając niesamowite moce Pikachu. Kiedy Meloetta później odchodzi z Ridley'em, a Pikachu pożegnał ich, wraz z Ashem, Cilanem, Iris, Cynthią, Axewem oraz zakochanym Oshawott.

Trip Serperior Wrap.png

kolejna bitwa Pikachu z Serperiorem

W Curtain Up, Unova League!, Ash postanowił użyć Pikachu w eliminacyjnej rundzie Konferencji Vertress do walki z Tripem i jego Serperiorem. Pomimo wykonania doskonale wszystkich swoich ataków, Serperior był w stanie zablokować wszystkie z nich z łatwością i zaatakować Pikachu Ogonem Smoka. Ciąg dalszy bitwy odbył się w Mission: Defeat Your Rival!, Serperior uderzył Pikachu Kulą Energii i zaatakował Ogonem Smoka, a potem ścisnął Pikachu swoim ogonem. Z wielkim wysiłkiem, Pikachu strzelił Piorunem, ale okazało się to bezużyteczne. Jak Pikachu walczył, aby złapać oddech, a jego twarz była już sina, Serperior był gotów go wykończyć. Na szczęście, z pewnym szybkiego myślenia Ash, Pikachu został uwolniony z uchwytu Serperiora, przez Stalowy Ogon. Pikachu zaczął atakować, jednak został ponownie uderzony przez Smoczy Ogon. Serperior był przygotowany do kolejnego ataku, ale Ash wpadł na pomysł by używać dwóch ruchów na raz. Aby zaatakować Serperiora z wielką mocą, kazał Pikachu użyć Electro Kuli i Stalowego Ogona jednocześnie. Połączenie ataku zderzyło się z Ogonem Smoka powodując duży wybuch. Jak dym się rozwiał, Serperior wciąż stał z Pikachu, ale Pikachu tak na prawdę przetrwał atak i znokautował Serperiora. Pikachu skoczył z radości wygrywając bitwę.

W Cameron's Secret Weapon!, Ash wybrał Pikachu jako piątego Pokémona podczas Pełnej bitwy z Cameron, używając go do walki z Samurottem. Pomimo, że w gorszej sytuacji typu, Samurott był w stanie zablokować Piorun Pikachu i Szybki Atak używając Ostrej Muzli a potem uzył Hydro Działa. Groźny Pokémon następnie próbował uderzyć Pikachu z Mega Rogu, kale jednak, Pikachu odegrał się na nim i zaatakował go Szybkim Atakiem, tym razem skutecznie. Ash kazał zaatakować Stalowego Ogona, a następnie przez Elektro Kuli, ale Samurott zablokował atak. To dało Pikachu okazję zaatakować Stalowym Ogonem, pokonując Samurotta. Cameron następnie wysłał swojego kolejnego Pokémona, Swannę, starając się zachować dystans do Pikachu. Elektryczna myszka była w stanie uniknąć pierwszą próbę ataku Swanny, a potem uniknął Bąbelkowy Promień Szybkim Atakiem. Jednak Pikachu nie udało się uniknąć Ataku Skrzydłami, biorąc na siebię znaczne ilości obrażeń. Pomimo tego, Pikachu był w stanie uniknąć następujący Bąbelkowy Promień Swanny i zaatakować Skrzydło Swanny, pokonując ją. Kiedy Cameron postanowił wykorzystać Riolu , Ash zauważył, że Pikachu był już zmęczony, i przypomniało się mu, żeby zastąpić go Unfezantem. Później podczas walki , Ash wysłał Pikachu by zmierzyć się z nowo wyewoluowanym Lucario , który właśnie pokonał Snivy, pozostawiając Pikachu jako ostatniego pokemona Asha. Pikachu rozpoczął rundę poprzez uruchomienie Szybkiego Ataku, którym dokonał bezpośrednie trafienie, aż Lucario złapał go i uderzył Pikachu Siłą Dłoni, powodując znaczne szkody u niego. Wtedy ten atak następowało zderzenie Kuli Aury i Elektro Kuli, który wkrótce po nieudanej próbie Siły Dłoni, Lucario użył Okrągłego Rzutu , który wysłał Pikachu wysoko w powietrze. Pomimo tego , Pikachu był w stanie wylądować gładko i uderzył Lucario Piorunem, a następnie Stalowym Ogonem, który został skopiowany przez Lucario. W tym momencie, zmagali się stanąć na nogach, którym w końcu udało się zrobić z zachęty trenerów. Czerpiąc z ostatnich kropli ich moce, Pikachu i Lucario wystrzelili kolejne wybuchy Elektro Kuli i Kuli Aury. Tym razem jednak, kolizja nie zakończyła się remisem, ponieważ Kula Aury zniszczyła Elektro Kulę Pikachu i trafiła bezpośrednio w elektryczną myszkę, pokonując ją i eliminując Asha z konferencji Vertress, umieszczając go w top 8.

KalosEdytuj

W Kalos, Where Dreams and Adventures Begin!, Ash i Pikachu przybyli do Kalos samolotem wraz z Alexą. Po wyrzuceniu z Sali Lumiose, poniważ bohaterowie nie mieli pięciu odznak, Clemont uratował Asha, gdy Pikachu został uratowany przez Bonnie. Bonnie była podekscytowana, że trzymała w rękach Pikachu, ale po chwili Pikachu poraził ją prądem, bo trzymała go za mocno. Po zapoznaniu się z ich ratownikami, Ash wyzwał Clemonta na bitwę, na którą Clemont niechętnie się zgodził.

W bitwie, Pikachu walczył z Bunnelby Clemonta. Pomimo Clemont przyznając, że dopiero niedawno co złapał Bunnelby, okazał się na poziomie Pikachu. Bitwa została przerwana przez Zespół R, który po raz kolejny próbował ukraść Pikachu. Ash próbował ich powstrzymać, ale Jessie miała Wobbuffeta, który odzwierciał ataki Pikachu za pomocą Lustrzanego Płaszcza. Pikachu zostaje uratowany przez Froakie. Bunnelby i Froakie pokonali trio, a Pikachu został użyty do wysadzenia balonu czarnych charakterów. Froakie opadł z sił po obrażeniach, więc Ash, Pikachu i ich nowi przyjaciele poszli do Profesora Sycamore, by Froakie wrócił do zdrowia.

W Lumiose City Pursuit!, Ash i Pikachu biegli do Prof. Sycamore, by uleczyć Froakiego. Kiedy Garchomp oszalał przez jednego z urządzeń Zespołu R, Pikachu i Ash postanowili zniszczyć urządzenie i uwolnić garchompa. Po wejściu na szczyt Wieży Pryzmatycznej, Pikachu usunął urządzenie z szyi Garchomp za pomocą Stalowego Ogona. Jednakże, ze względu na uszkodzenie wieży po walce, ziemia pod Pikachu urwała się od wiezy i zaczęła spadac, a Pikachu z nią, więc Ash skoczył by złapać swojego przyjaciela. Oboje zostali uratowani przez Mega Blazikena, który złapał ich w powietrzu i postawił bezpiecznie z powrotem na ziemię.

W XY005, Pikachu był używany w walce Asha przeciwko Violi, ale przegrał podczas walki z jej Skurskitem, który wygrał po rozproszeniu Pikachu za pomocą Lodowego Promienia, aby utworzyć pole lodu wokół pola bitwy, które powodowało ślizganie się. Później trenował z Alexą wraz z Fletchlingiem, aby przygotować się do rewanżu z Violą.

W XY006, Pikachu był używany w rewanżu przeciwko Violi. Po chwili udało mu się przeciwstawić pole lodu Surskita poprzez uderzenie w ziemię Stalowym Ogonem. Po jakimś czasie Pikachu pokonuje Surskita. Jednak Pikachu zmęczył się, więc Fletchling zastąpił go. Fletchling został niestety pokonany przez Vivilliona.Po ciężkiej walce, Pikachu w końcu pokonał Vivilliona, wygrywając Ashowi Odznakę Insekta.

Znane atakiEdytuj

Ash Pikachu Volt Tackle.png
Używając Elektro Akcji
Ash Pikachu Thunder.png
Używając Grzmotu
Atak Pierwsze użycie
Elektrowstrząs Pokémon, wybieram cię!
Piorun   Spotkanie w Marmorii
Zwinność Elektrowstrząs, ostateczna rogrywka
Szybki Atak   Elektrowstrząs, ostateczna rogrywka
Grzmot Abra i psychiczny nokaut
Podwójne Uderzenie Kantem Przyjaciel czy wróg
Akcja  × Co dwie głowy to nie jedna
Spojrzenie  × Godzina Houndoura
Stalowy Ogon   Wszystko piękne i cudowne!
Elektro Akcja Jajeczna przygoda May
Elektro Kula   Taniec z Ducklettami!
× oznacza atak, którego Pokemon nie może się legalnie nauczyć w grach.
oznacza ostatnio używane ataki chyba, że wszystkie pasują do tego kryterium.

Język PikachuEdytuj

  • Pika-Pi - Ash
  • Pika Pikachu lub Pika-Pika Pikachu - Moje imię to Pikachu
  • Pikachu-Pi - Misty
  • Pika-Chu - Brock
  • Pikaka - Dawn
  • Pika-PikaPika- May
  • PiPiPi - Togepi
  • PikakaPika - Bulbasaur
  • PikaPika - Squirtle lub Staraptor lub Infernape.
  • PiPi-kachu - Zespół R
  • Pi-Pikachu - mówi to po tym jak Ash zdobędzie odznakę, złapie Pokémona lub w przypadku czegoś podobnego.
  • Pi-ka - m.in. może być jako "tak"
  • Pi-ka-chu? - Wszystko w porządku?
  • Chuuu-Pika - Stalowy Ogon. Mówi to gdy używa Stalowego Ogona.
  • Piiika-Chuuuuuuuu - Elektro Wstrząs. Mówi to gdy używa Elektro Wstrząsu, Piiika gdy się ładuje i Chuuuuuuuu gdy się rozładowuje.
  • Pikaaaaaa-Chuuuuuuuu - Piorun. Mówi to gdy używa Piorunu. Tak samo jak w przypadku Elektro Wstrząsu, ale z innym i dłuższym akcentem.
  • PikaPikaPika... Pi-ka - Elektro Akcja. Mówi to gdy używa Elektro Akcji.
  • ChuChuChu... - Szybki Atak. Może też to powiedzieć gdy używa Przyspieszenia.
  • PiPiPiPiPi... - Szybki Atak. Może też to powiedzieć gdy używa Przyspieszenia.
  • PikaPika Chu-Pi - Elektro Kula . Mówi to gdy używa Elektro Kuli.

Ciekawostki Edytuj

  • Pikachu Asha w regionie Johto i w regionie Sinnoh nie poznał żadnego nowego ataku (jeśli nie liczyć akcji, której nie może się nauczyć legalnie w grach), nie licząc ruchów improwizyjnych. Pomiędzy Akcją z EP118, a Stalowym Ogonem z AG013 mineło 171 odcinków, a pomiędzy Elektroakcją i Elektryczną Kulą mineło 249 odcinków. Musieliśmy czekać ponad 6 lat na nowy ruch Pikachu.
  • Jest jedynym elektrycznym pokemonem jakiego posiada Ash
  • Pikachu wydaje się mieć talent do naśladowania Pokémonów, jak widać z jego występu podczas konkursu kostiumów. On od czasu do czasu wykorzystuje pantomimę, aby określić to, co on mówi. Dzięki temu potrafi naśladować Asha, Torterrę, Wobbuffeta i inne Pokémony.

Pokémony Asha
W rotacji:
025 Pikachu 
656 Froakie 
661 Fletchling 
U Oaka:
001 Bulbasaur 
006 Charizard 
099 Kingler 
089 Muk 
128 Tauros * 
143 Snorlax 
214 Heracross 
153 Bayleef 
156 Quilava 
158 Totodile 
164s Noctowl ShinyBWStar.png
232 Donphan 
277 Swellow 
254 Sceptile 
341 Corphish 
324 Torkoal 
362 Glalie 
398 Staraptor 
389 Torterra 
392 Infernape 
418 Buizel 
472 Gliscor 
443 Gible 
521F Unfezant 
501 Oshawott 
499 Pignite 
495 Snivy 
559 Scraggy 
542 Leavanny 
536 Palpitoad 
525 Boldore 
553 Krookodile 
Na treningu:
007 Squirtle 
057 Primeape 
Wypuszczone:
012 Butterfree 
018 Pidgeot 
131 Lapras 
Wymienione:
020 Raticate 
190 Aipom 
Podarowane:
015 Beedrill 
Nie złapane:
093 Haunter 
246 Larvitar 
Tymczasowo:
078 Rapidash 
137 Porygon 
110 Weezing 
052 Meowth 
024 Arbok 
163 Hoothoot 
120 Staryu 
054 Psyduck 
119 Seaking 
271 Lombre 
106 Hitmonlee 
026 Raichu 
325 Spoink 
458 Mantyke 
546 Cottonee 
393 Piplup 
Bohaterowie Anime
Główni Antagoniści Rywale
Ash KetchumPikachuMisty
BrockTracey SketchitMay
MaxDawnIrisAxewCilan
JessieJamesMeowthButchCassidy
GiovanniNambaMatoriPierceDr. Zager
ArchieShellyMaxieTabithaJ
CyrusSaturnMarsJupiterCharon
GaryRitchieHarrisonDrewHarley
MorrisonTysonSolidadPaulZoey
NandoKennyBarryUrsulaConway
TripBiancaBurgundyStephanGeorgia
Drugoplanowi
DeliaNormanCarolineJohannaFlintLolaForrestRodzeństwo BrockaDaisyVioletLilyChiliCress
Todd SnapCaseyLizaSakuraMacyVincentReggieAngielyraKhouryTobiasLuke
Profesor OakProfesor IvyProfesor ElmProfesor BirchProfesor RowanProfesor Juniper
Siostra JoyOficer JennyDon GeorgeLanceCynthiaLookerProfesor CarolinaDr. FennelIngoEmmet
Charles GoodshowScottSzablon:SiVivian MeridianLilian MeridianMarianContestaMr. Sukizo
Liderzy SalElitarna CzwórkaFrontier Brain

Więcej od Wikii

Losowa wiki